13 augustus 2012

Rustdag


Zondag 13 mei 2012

Zo staat het in de Bijbel beschreven: ‘God schiep hemel en aarde in zes dagen en de zevende was een rustdag.’ Voor ons is de zevende dag niet altijd een rustdag. Maar vandaag wel. Ik kan pas laat naar de bakker, supermarkt, waar duidelijk geen vers brood wordt verkocht. Jammer, maar het is niet anders. Had ik net zo goed een dag eerder al brood kunnen meenemen.
We zijn van plan om naar de markt van Potamos te gaan. Die is altijd op zondagmorgen, maar omdat onze dag heel rustig op gang komt besluiten we daar maar niet heen te gaan en ook de auto een dagje rust te gunnen. De chauffeur krijgt zo ook rust, die mag morgen weer rijden.
Ik moet echter niet op de plannen vooruitlopen. We zijn pas bij de zondag beland. Nee, we doen geen wasje meer. Het mocht eens niet droog worden. Wel gaan we uit wandelen. Een stukje door het dorp waar even voorbij Filoxenia een nieuw prachtig complex staat. Vroeger was dit een watermolen. De eerste gasten komen vandaag. Uit Denemarken, via Primo.
Ross wil dit er graag bij hebben, maar moet te veel neertellen voor deze accommodatie, zo vertelt ons de eigenaar. ,,Ze zijn al twee keer bij mij geweest om te vragen of zij het kunnen huren. Maar het is te duur voor hen.’’
Voor Nederlanders die hier toch willen zitten, biedt Frank van Heerde, een Nederlander die zich op Kythira heeft gevestigd en in het verleden de gasten van Ross oontving, overigens een oplossing, zo ontdeke ik via internet.
Goed verder weer, nog even bij Filoxenia langs. Zes jaar geleden zaten we in dat complex. De oude eigenaar leeft nog wel. Op de binnenplaats schiet ik een foto. Een jong ding komt, terwijl ik net buiten ben, vragen wat ik kwam doen. Ik leg het uit en zij begrijpt het wel.

We gaan nu verder naar de haven en komen weer bij Sempreviva terecht, waar we frappé met gebak nemen. Een echte zondag dus.
Tineke doet nog wat boodschappen en dat was het. Kythira zit er bijna op. Nog een keer uit eten gaan. De naam van het tentje ben ik al kwijt. Valt ook niets meer over te vertellen. Net zomin als over het eten. Matig tot slecht.
Kalinichta.

Geen opmerkingen: