10 april 2019

De nachtmerrie


Tuut, tuut, tuut

Verdomme alweer. Die verrekte telefoon ook.

Tring, tring, tring, tring, tring.

En iedere keer als ik dat kreng opneem dan hoor ik alleen maar een gesprekstoon. Gestoord word ik ervan. En terugbellen lukt niet, want er zit op dit oude toestel geen nummerherkenning en ook geen terugbelfunctie. Daar ben ik mooi klaar mee.

Wie doet dit toch, wie zit mij zo te pesten en waarom?

Heel soms heb ik een kwartiertje rust en dan begint dat ding weer te ratelen. Al wekenlang. ’s Nachts heb ik de steker er al uitgetrokken. Maar zelfs dat helpt niet want het gerinkel heeft zich in mijn hersenen vastgezet. En als ik eindelijk door vermoeidheid overmand in slaap sukkel dan droom ik erover, hoor de telefoon in mijn droom overgaan en ruk mezelf wakker, ruk me uit die droom. Een nachtmerrie is het.

Hier moet je zien; ik ben na vier dagen begonnen met het bijhouden van een lijstje hoe vaak en op welk uur er gebeld wordt. Nou daar word ik ook niet wijzer van, want er zit geen patroon in. Het enige patroon is het kwartiertje rust. Dat is altijd precies vijftien minuten. Op de seconde af. Zelfs de pauze van een voetbalwedstrijd is niet zo secuur als de rinkelpauze.

Ik heb ook al een lijstje gemaakt van namen, namen van mensen die mij dit aan kunnen doen. Dat is nog een forse lijst geworden. Heb ook een paar mensen gebeld in de pauzes, maar ze zeggen van niets te weten. Maar misschien spelen ze wel allemaal onder een hoedje. Ik ben er maar mee gestopt, want zo kom ik ook niet verder.

Tring, tring, tring.

Tuut, tuut, tuut.

Nou is het genoeg. Dit moet stoppen.

Rinkeldekinkel.

Zo die is kapot en het raam ook. Geen telefoon meer. Van niemand meer en naar niemand meer. Als ik iets te melden heb, dan schrijf ik wel een brief.



Opa IJsbeer





Maanduitdaging Schrijvelarij: april 2019

 Opdracht: We kennen allemaal wel een moment waarop we wilden dat we een telefoon zouden kunnen pakken en dan diegene bellen die je zo graag wil spreken. Die kans krijg je nu. De uitdaging van deze maand maakt dat mogelijk. Het lijntje mag naar iedereen die je kunt bedenken of diegene nu leeft of misschien al overleden is, beroemd of slechts bekend in de straat waar je woont, afgeschermd voor de buitenwereld of beschermd tegen die wereld, op aarde of in elke vorm van het hiernamaals.
Vertel met wie je een lijntje zou willen leggen, wat je zou willen vragen of vertellen en waar je bent op het moment dat je het lijntje aanlegt.




Geen opmerkingen: