30 april 2019

Verbonden



Hallo.
Hallo juffrouw.
Hallo.
Hallo.
Hallo juffrouw, bent u daar.
Verdomme waarom zegt u niets.
Hallo hallo.
Hè hè eindelijk, wilt u me doorverbinden?
Met nummer één.
Wat zegt u, kan dat niet.
Is nummer één geen bestaand nummer? Ik heb het anders hier wel op een briefje staan. Nou ja, een briefje; het is meer een kattenbelletje. Zo’n frommelding, u kent ze vast wel. Van die papiertjes waarop je iets schrijft wat je niet wil vergeten. Ik zal het even voorlezen: Meneer Michel, dat ben ik dus hè Michel, wilt u onmiddellijk nummer één bellen en daarna dit briefje vernietigen. Ziet u wel. Het staat hier echt. Nummer één.
Of het ondertekend is? Ja, maar dat is meer een krabbel dan een echte ondertekening.
Wat ik ervan maak?
Nou volgens mij staat er iets wat lijkt op de zeis.
Tuut, tuut, tuut.
Verdorie nou is de lijn ook nog dood.



Opa IJsbeer

PS

Geschreven voor de maandopdracht op Schrijvelarij.
We kennen allemaal wel een moment waarop we wilden dat we een telefoon zouden kunnen pakken en dan diegene bellen die je zo graag wil spreken. Die kans krijg je nu. De uitdaging van deze maand maakt dat mogelijk. Het lijntje mag naar iedereen die je kunt bedenken of diegene nu leeft of misschien al overleden is, beroemd of slechts bekend in de straat waar je woont, afgeschermd voor de buitenwereld of beschermd tegen die wereld, op aarde of in elke vorm van het hiernamaals

Geen opmerkingen: